Hogyan vált Audrey Hepburnből színésznő?

A balettól az Oscar díjig

1945-ben a háború után Amszterdamba költöztek édesanyjával. Itt folytatta a balett tanulmányait, amit a háború miatt félbeszakított. Ahhoz, hogy anyukájával fent tudjanak tartani egy albérletet, Audreynak is szüksége volt munkára, így reklámfilmekben és különböző táncos produkciókban vett részt. Az egyik reklámfilmje olyan jól sikerült, hogy Londonba költözött anyukájával. Londonban több musicalban, balerinai tánckarban és filmekben is kapott kisebb szerepeket.

1951-ben a Monte Carlo Baby forgatása alatt választották ki Colette Gigi című regényéből készült Broadway-darab főszerepére. Sidonie-Gabrielle Colette meglátta őt és azonnal, tudta, hogy ő a tökéletes Gigi, Audrey először nemet mondott, ugyanis nem tartotta magát színésznőnek és sosem játszott még színdarabban. Végül Colette meggyőzte őt, így Audrey megkapta élete első igazi szerepét.

A próbák kezdetben nehézkesek voltak és a színésztárak, se viselkedtek a megfelelően vele. A rendező azonban képes volt emberi módon kezelni a helyzetet, ennek köszönhetően Audrey rátalát a saját hangjára és hatalmas sikereket aratott.gigi_audrey.jpg

„Én nem voltam színésznő, amikor elkezdtem játszani. Táncosnő voltam, így nem volt tapasztalatom. De tudtam, mit jelent igazán keményen dolgozni. A balett kitartást és fegyelmet igényel, amelyeket magammal hoztam a színpadra és a kamerák elé is.”

A kezdő színésznő egy állófogadáson megismerkedik a jóképű angol James Hansonnal. James igen gazdag családból származott. A fiatalok eljegyzik egymást, azonban az esküvő dátuma mindig tolódott, Audrey filmszerepei miatt.audrey_james2.jpg

1953-ban megkapta a Római Vakáció című film női főszerepét, Gregory Peck oldalán, aki már abban az időben híres színész volt. A film forgatásának a kezdetén Audrey és a rendező között több nézeteltérés is volt, ugyanis a rendező nehéz személyiségű színésznőkhöz volt szokva. Időközben azonban elbűvölte a rendezőt, színésztársait és a stábot egyaránt.

A film Amerikában nem hozta meg a várt sikereket, azonban Európában és Japánban annál inkább, előtte még sose volt példa rá, hogy amerikai film kétszer annyit hozzon külföldről. Audrey megkapta a szerepért a legjobb színésznőnek járó Oscar díjat.romai_vakacio.jpeg

Innentől kezdve hivatalosan is híres színésznővé vált.

 „A karrierem teljes rejtély számomra. Az első nap óta csak csodálkozom. Sosem hittem volna, hogy valaha színésznő leszek. Soha nem gondoltam volna, hogy filmekben fogok szerepelni. Sohasem gondoltam volna, hogy mindez meg fog velem történni.”

Szereted Audrey Hepburnt? Szeretnél megtudni még több részletet az életéről?

Kövesd blogunkat, facebook oldalunkat vagy ismerkedj meg oldalunkkal ahol akár beszerezhetsz egy saját Audrey Hepburn boxot magadnak.